Wednesday 25 May 2011

Tips Mengambil Hati Pasangan

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Keharmonian dan kebahagiaan rumahtangga terletak di tangan kedua-dua belah pihak iaitu suami dan isteri.. Jika anda saling memahami dan menghormati antara satu sama lain, InsyaAllah rumahtangga anda akan sentiasa aman dan bahagia selamanya..Selain itu anda juga harus jujur, setia dan mempercayai pasangan anda..Saya akan kongsikan beberapa tips untuk mengambil hati pasangan masing-masing..

Tips mengambil hati suami
  1. Sentiasa berhias untuk suami..Sentiasa menjaga kecantikan diri, dalaman dan luaran seperti masa bercinta dahulu.
  2. Memahami hobi suami dan sentiasa memberi sokongan selagi ia memberi manfaat dan menggembirakan suami anda tetapi berbincanglah jika hobi tersebut terlalu memakan masa untuk anda bersama atau suami anda terlalu boros untuk hobi tersebut..Jangan sesekali cuba menghalang hobi suami anda..
  3. Menyediakan hidangan dan minuman untuk suami tanpa perlu disuruh..Suami akan merasa dirinya dihargai dan disayangi..
  4. Sentiasa memuji suami dan menghargai semua kebaikan yang dilakukannya..
Tips mengambil hati isteri
  1. Memberi hadiah sebagai kejutan kepada isteri..Tidak perlu hadiah yang mahal-mahal..Walaupun nilainya cuma beberapa ringgit sahaja tetapi ia sudah cukup dan akan dihargai oleh pasangan anda..
  2. Memuji masakan isteri anda..Memasak dan menguruskan kerja-kerja rumah adalah pengorbanan yang besar dilakukan oleh isteri anda..Sesekali bantu isteri melakukan kerja-kerja rumah..
  3. Temankan isteri anda membeli-belah dan memberi pendapat anda apabila diminta..Jangan sesekali mengutuk pilihan isteri anda..
  4. Selalu memeluk dan membelai isteri.. Sebelum kahwin haram pegang tangan tapi ramai yang buat, bila lepas kahwin nak sentuh isteri pun susah..
  5. Memuji kecantikan isteri apabila dia berhias..Biarlah isteri anda merasa dirinya sentiasa cantik dimata anda.. Jangan sekali-kali memuji kecantikan perempuan lain didepannya.. Ini akan membuatkan isteri anda berkecil hati dan berasa kekurangan..
Anda juga boleh mendapatkan buku Panduan Kehidupan Berumahtangga oleh Ustazah Siti Nor Bahyah untuk melahirkan kehidupan yang lebih harmoni dan sempurna.. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...