Wednesday 9 March 2011

Doa Pendinding

Assalamualaikum..

Kali ni aku nak kongsikan dgn korg smua satu doa yg aku dapat daripada Tuan Guru Dato' Dr Haron Din.Doa ini aku rasa semua org patut amalkan pada zaman skrg ni.Aku pun tengah mengamalkan doa ni sekarang.Alhamdulillah kesannya SANGAT LUAR BIASA pada aku.Keberkesanan doa ni juga bergantung pada keikhlasan dan keyakinan kita dengan pertolongan Allah SWT.Doa ni pendek jer(baca kat bawah ni) tp mempunyai manfaat yg besar.

                    
 Rasulullah s.a.w. juga telah bersabda mengenai doa ini;



Melalui hadis di atas Rasulullah s.a.w. mengajarkan kita supaya membaca doa ini 3 kali pada waktu pagi dan petang untuk menghindarkan kita daripada mendapat kemudaratan sepanjang hari itu.Jadi AMAT SESUAI la kalo kita amalkan doa ni lagipun hidup kita sekarang ni memang sentiasa terdedah kepada bahaya yang sentiasa ada dimana-mana.

Antara manfaat yang kita semua boleh dapat(InsyaAllah) jika mengamalkan doa ni :-

1. Terhindar daripada bahaya - baca 7 kali sebelum memulakan sesuatu perjalanan atau pekerjaan.

2. Terhindar daripada gangguan mahkluk halus - baca 3 kali sblm masuk rumah kemudian ludah ke sebelah kiri untuk mengelakkan mereka masuk rumah kita.

3. Terhindar daripada kemudaratan makanan - baca 3 kali sebelum makan atau minum..InsyaAllah terhindar daripada mendapat penyakit (kanser,diabetes).Maklum la penyakit sekarang ni byk berpunca daripada apa yg kita makan n minum.

4. Terhindar daripada sihir - x mustahil blh jd pd kita bila org dah dengki dgn kita ni..


Marilah kita semua sama-sama mengamalkan doa ini dan semoga doa ini akan memberi manfaat pd kita smua..Semoga Allah sentiasa memberkati semua usaha kita..Amin..Selamat beramal..



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...